måndag, oktober 27, 2008

Varför gå i lera och sörja? Inte i tofflor i alla fall!

Idag hade maken ledig måndag, och jag jobbade i lite lagom takt. På hemvägen var det kö mellan Bohus och Ale Torg - ett körfält är avstängt pga översvämning. Men vänta nu - det är ju 2 dagar sedan stormen! Hm - nå't lurt är det - jag hann inte se så noga när jag körde förbi, men det ser nästan ut som att vägbanan satt sig eller om där varit något mini-ras... Och en vanlig översvämning hade de ju fixat snabbare!

Hoppas de fixar det snart ...

Väl hemma hade maken skött pållarna, så efter lite snack med K gick vi in och åt. Gick ut vid 22-snåret för att ge våra pållar kvällshö. De får vara ute i natt - tror inte det blir så mycket regn, och det blåser inte så mycket längre. Båda tog vi bara våra Bauhaus-tofflor på, för hagen ligger ju längs vår torra, fina uppfart. Maken gick in i hagen med höet, men se, den var lite upptrampad och lerig ...

Jag hörde ett litet gny, följt av: "Jag har tappat min toffel"!

Så kan det gå. Han hittade den igen ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

SMILE.Precis så ska du göra,jobba i din egna takt å inte stressa för andras skull.Bauhaus Tofflor/haha,in i hagen,hörde gny.Måste nog köpa ett par sådana tofflor=)K.

Unknown sa...

Vardagsdramatik när den är som bäst! Jag kan se allt framför mig! Kram på er!

Anonym sa...

Vardagsdramatik=)Det finns det gott om i stall lugnet(PER).Många goa skratt/japp Erik smilar han med=)Vågar inte tala om va jag skulle testa på Karo,nä,nä roligt va det.Kan säga att det handlade om ett reflex till Saga.M.V.H.Inackoderingen/Katarina med Vicky Flina.