tisdag, oktober 14, 2008

Nå't är på gång ...

Mozzy leker vid den gigantiska höbalen!

Söta Saga och krassliga Karo!

Fullmånenatt över stallet.

Den var där redan på morgonen. Huvudvärken. Öm i öronen. Matt i hela kroppen. Åkte till jobbet ändå. Och satt där och var frusen och ruggig. Men - det blev smarrig morotskaka till fika!

Maken jobbade hemifrån för att ta emot veterinären. Våra lastningsförsök igår resulterade blott i en stressad häst och frusna och blöta människor, så istället kom veterinären hit och tog blodprov på både Mökkvi och Saga, för att se om vårt bete kan vara boven bakom lite höga levervärden hos Mökkvi. Det kan ju vara det förra betet. Nu går de mest på hö, så värdet borde vara bättre.

Ska vänja Mökkvi vid släpet i helgen så han kopplar det till nå't bra istället.

Väl hemma var maken på ridskolan och jag fick se om Saga. Det blir mycket att borsta nu, när det är lerigt i hagen ... Red barbacka i paddocken en stund innan jag avrundade med kvällsfodring och vattning och tvätt av spänner i den vackra fullmånens sken... Var helt utmattad när jag var färdig!

Nu börjar ju House gå på TV igen, så till maten fick jag lite distraktion till min krasslighet. Ynk, ynk, vad jag är matt och öm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Nåt På Gång=)Ja det kan du ge dig på.Foto på hö bal inkl,kartonger..Jag måste nog hitta ett säkrare ställe än det*LER*Nääää,,Jag har inte börjat gnägga än,men ni lär höra det.SMILE./YRV.

Anonym sa...

"GLÖMDE"Mycke bra om man vill minska några kilo.ÅÅÅ det är svårtuggat.Kan dom Kan vi*LER*Jag vet=)/yrv.