onsdag, oktober 22, 2008

Jobb och stiliga killar

Igår var det min första arbetsdag på länge, efter snuva och ledig måndag. Kan vänja mig vid att inte vara på jobbet ... Nå, det var ingen kris på jobbet trots min frånvaro, så det var skönt. Och så var det ju min tur att gå på ridskolan!

Och jag fick den fina hingsten! Så snygg! Så snäll i all hantering! Så mysig! När vi avslutade lektionen med att kappas två och två i tölt längs långsidan - då gick det undan! Fast det blev nog pass snarare än tölt i slutet ... Stort lyckligt flin över hela nyllet hade jag!

I boxen bredvid stod hingstens ettårige son. Så liten och näpen! Med gråsvart päls och rödaktig man och svans! Med sin fars stiliga nacke .. måhända blir det en lika fin hingst av honom!

Vi avrundade med en fika. Det är så himla mysigt. Diskuterade sturiga ston, leriga hagar och annat som hör vår vardag till ...

Väl hemma var våra pållar ute i hagen och Vicky i paddocken. Enligt SMHI skulle natten vara klar. Det var den. Ibland. Med frekvent passerande åskmoln! Vaknade flera gånger av åskdunder och regn som smattrade på rutan. Blev lite orolig för Vicky. Men nästa morgon var hon torr och fin under sitt regntäcke, så det var ingen fara.

Lite lustigt att jag oroar mig mer för Vicky än våra kusar - men hon är ju känsligare. Hon la sin mule mot min kind igår. Så mjukt ... Men hennes mugg verkar borta nu så hon får gå med de andra igen.

Idag fortsatte ju det konstiga vädret med skurar, åskväder och solglimtar. K&N var i stallet när vi kom hem, så det blev ju lite pladder innan vi gick ut i leriga hagen med en svag ficklampa och letade efter två svarta hästar i det kompakta kvällsmörkret ... Ambitionen var att rida barbacka i paddocken.

Men hästen var ju blöt, varmed min rumpert torde bli tämligen blöt, den med ... Och när vi var färdiga med rykt etc, och redo att ta ut dem, så kom där en rejäl skur ... Så mycket trevligare att bara pladdra vidare inne i stallet! Så vi tog bara in dem i boxarna för natten. Så lätt ger vi upp ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen kris på jobbet,hmm,va det inte några som ringde hem till dig å undrade lite av varje.Senil,nä inte än.Va roligt att det gick så bra på ridskolan för dig.VAKNA KARO=)De är en Hingst,du är ingen Häst=)Klart att du hade ett stort flin på nyllet.Vet du vad,Jag ska inte lyssna på vad SMHI säger mer.Det blir ju inte riktigt som dom visar å säger.Förresten klarade du Karo av å fika efter ridningen på den stiliga Hingsten=)ÅÅÅÅ,Gullet du tänker då på pållarna,å vet att Vicky är lite känsligare än S-M.Det kallar jag en riktig djurvän.Om det åskar ute å regnar lite(inte öser ner med blåst)Då är det ingen fara med Vicky.Bättre V ute när det dundrar å brakar där uppe.Det skulle ha blivit ett jättefint kort på dig å V.Jag tror att Saga å Mökkvi tyckte att det va skönt å slippa jobba i dag.Nä ni gav inte upp så lätt,det regnade faktiskt å tänkte på era små gullisar.Pladder i stallet i dag!!Va det de.OK,då förstår jag varför kl,tickade på*LER*Pladdra,ja de är du bra på,men roligt är det=)/YRV.

Anonym sa...

Jaa,Ni läser väl vad Karo skriver??Becksvart,ut å hämta sina gullisar,Saga å Mökkvi.Sååå lerig hage,ficklampa,Phuuu.Jag vet i alla fall vad jag ska göra innan det blir svart ute,om det regnar.Om det är ok för Karo å Maken.Just det.Fast det är ju klart,lerbad ska ju va bra för kroppen=)YRV.