tisdag, oktober 07, 2008

Trevlig tisdag!

Idag var många arbetskamrater på kund-event, så det var alldeles tyst och stilla på jobbet. Vi hade att göra - flitens lampa brann - men behövde inte stressa. Sååå skönt!

Och maken skulle på ridlektion, så jag gick kl 16.00 för att ta tåget till Älvängen där vi ställt Volvon! Tåget är förfärligt bra - 20 minuter GBG-Älvängen. Synd bara att det endast går 16.32 och 18.30 ....

Väl hemma kom K&E just när jag var på väg ut till pållarna, med ambitionen att motionera de båda. K var lättövertalad att rida Saga. Så red jag Mökkvi och E Vicky. Tre stycken i paddocken, men det gick! Mökkvi och Saga var duktiga men märkte att vi var ouppmärksamma ... Det går inte att lura en pålle. Jag vet inte om det var att vi började så tidigt eller att K hjälpte till med Saga för på något vis, trots att vi vimsade och flamsade och sannerligen inte var så effektiva, så var vi färdiga med hästarna väldigt fort!

Då hinner man ju in och blogga, innan maken kommer och det blir matdags!

1 kommentar:

Anonym sa...

SMILE.Vimsade å flamsade vi=)Tur att pållarna va så coola.Kusarna fick lite motion i alla fall.Jag tror att alla 3 kusarna tänkte att det är lika bra å gå,jobba lite i paddok trots att vi va ouppmärksamma=)Men det gick ju bra.Pust tänkte kusarna när dom jobbat klart;)YRV.