tisdag, oktober 21, 2008

Det vackra vädret som bortblåst ... och Karo på bal

Så luddigt! Så mjukt! Så ludet! Så Mozzigt!

Karo på bal

Vicky ansar paddock-kanten


Vad hände? På min lediga måndag skulle det ju vara fint väder! Ju! Släppte ut Vicky på morgonen, men det började regna så jag tog in henne igen efter 3 timmar. Då ringde K. Hon har haft ont i sin axel och fick åka in lite akut till doktorn idag, så jag fick se om Vicky.

Nå, efter inte mindre än 5 samtal från jobbet ( en behövde PowerPoint-hjälp, och de andra frågade om annat. Är jag så oumbärlig att jag inte kan slippa samtal på min lediga dag, så borde jag ha mer betalt ...) kom jag äntligen ut för att påbörja mitt dagsverke.

Först rullade jag ut byggpapp över våra hö-balar i tälthallen - ett trick för att hålla kondensen borta från höet. Det var lite kul att kliva omkring däruppe på höet, fast man fick se vart man klättrade - de är lite instabilt staplade ...

Så mockade jag Vickys box (stannar ingen mat kvar i den pållan?) och strödde jag ut halm i boxarna till Mökkvi och Saga. SMHI har lovat en blåsig och regnig natt och nu har våra stiliga pållar varit ute i sin leriga hage väldigt mycket. De förtjänar en torr natt! Med torra fötter!

Maken kom vid 19-snåret och vi gick i blåsten till ridhuset. En liten tjej tränade där på sin ohyggligt söta lilla ponny! Hon hade bättre koll på den än vi på våra ... Saga var motvillig - vill inte springa om inte Mökkvi ger draghjälp! Envetna häst! Nå, med draghjälp blev både traven och tölten fin. Men sturig var hon idag. Vi gick hem efter någon halvtimme, torkade pållarnas hovar riktigt rena och torra och ställde in dem i boxarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha,,,jaaa,,måste skratta.Kar på bal,,den tyckte jag va så bra=)Jag håller fullständigt med dig,,ledig måndag med många samtal,,japp,,mer betalt;)Har du något tips om hur man ska få V å behålla maten i magen å inte fylla boxen.Jag ska prata med V om detta i dag=)Hoppas hon förstår.Kul att det gick någolunda i ridhuset/YRV.

Anonym sa...

Säg något V inte stoppar i sig(Ätbart)Ansar paddok kanten.Klart V ser lite grönt där=)Får inte V mat så hon måste ansa-p,*LER*/YRV.

Anonym sa...

Så Luddigt Å Mjukt!!!Yummi,Mums fille babba=)Vet du va,,Kar!!När man på bal ska behöver man inte bry sig om vad man har för outefit.Men varför ligga på alla fyra*LER*Nu vet jag,,du har växt,,lågt i tak.Kul å krypa omkring bland hö balarKaro dåå=)Herregud,inte jämföra/Ni är ju kanon bra.Ja pållarna.Volt/Rondell,Du förstår!!men säg inget=)Alla har vi våra dagar inkl,,pållarna.Nä,Nä jag vet va du tänker.SMILE./YRV.

Anonym sa...

Nämen Hej Karo.Kvinna i sina bästa år.Kräldjur,Orm inte konstigt du vill upp bland alla hö balar=)Storstad till Landet.2 st snutte gulliga gosiga Pållar.Behöver jag fråga om du å maken trivs?Näää,Ditt stora smile i hela nyllet,Makens lilla gulliga smile på läpparna.Jag tror att ni trivs.Du som kvinna vet ju redan att jag är i mina bästa år också.Men jag är ju vattenman.Å Kanin,,mmm,hur det nu går i hop=)Trivs som fisken i vatten,Vicky också.Klart,så snälla,å underbara människor som bor i det fina gula hus å fina stallet.Herrejösses det låter nästan som en kontakta,men gud katterna får jag inte glömma.Japp gillar cats.Är det något jag glömt??Nä/YRV.

Anonym sa...

Visste det=)Vicky stel,svullen i bland.å lite av varje.Men det är konstigt att Vickys mun inkl,bakdel,du vet=)Vicky har aldrig varit stel där.Hmmm/YRV.P.S.Jag heter glömska tanten=)