söndag, oktober 19, 2008

Solen skiner!

Med magen full av grillkorv

K busar med Vicky

Vicky och Lille G

Geggamoja ÄR alltid oemotståndligt! Om man är 4 år ...

Maken och Lille G skötte hästfrukosten som vanligt, medan jag sov! Himla fiffigt! Solen gassade från en blå himmel, så vi grillade korv till lunch och satt och njöt i trädgårdsmöblerna. Det var riktigt varmt.

Under tiden var K&N där, och K busade med sin Vicky. Lille G tycker det är riktigt kul, hästen springer runt och tvärnitar, skuttar och busar. Han hjälpte sedan K att hålla lite lindor och sådant. Tyvärr har Vicky både problem med svullna kotor och nu dessutom mugg. Den stygga leran i hagen är boven.

Har inte sett något på våra pållar - men de har så mycket päls till och med på karlederna att inget verkar tränga igenom! Stackars Vicky är nästan bara lite fjunig där - så inte undra på att hon är lite känslig. Så nu har Vicky fått stå i boxen om nätterna och går i paddocken om dagarna.

När vi är färdiga med vinterhagen så ska det förhoppningsvis bli lättare för henne att undvika leran. Frågan är om hon har förstånd på att göra det ...

Så småning om kom Svågern för att hämta hem Lille G, men först fick vi förstås ta en fika! Så kom elstängselincidenten upp i konversationen, och Lille G tvärljuger, och säger att det inte kändes alls! Yeah right!

En del stollar säger att barn är ärliga och oförstörda! Skulle vilja påstå att det är tvärtom. De manipulerar och ljuger friskt för att gynna sina egna syften! Det är bara tålmodiga föräldrars goda uppfostran som får dem att bli trevliga vuxna människor!

Nå, Lille G är lätt att ha att göra med och hans små knep för att komma undan nattning eller något annat tråkigt är lätta att genomskåda. Han är go och snäll - ooch tyckte synd om Vicky som har problem med sina ben. Empati är en fin egenskap!

När de åkt, körde vi en vända till Sollebrunn och hämtade mera halm. Lät det ligga i släpet - för vi har en massa stora rundbalar överallt så vi har inte plats just nu ...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst va det en underbar Söndag.Grillning av en massa korv,å solen som gassar så skönt.Underbara bilder,,men vem flaxar i paddok med Vicky=)Vet du va!!!Barn är smarta små djur;)Åååå lilla G tycker synd om V,,så snäll å hjälpte till.Duktig kille.Geggamoja roligt för dom små även stora,,men dom stora kanske inte riktigt vågar ta fram det lilla barnet i sig=)Om V har förstånd till å undvika leran,,hmmm,,V har ju inte förstånd till å inte fylla boxen med mmmmmmm;)Konstig Häst=)Konstig Matte,,mmm,,kanske ligger det något i det.SMILE:/YRV:

Anonym sa...

Har frisören varit hos Vicky,flätad svans.Byt frisör=)YRV.

Anonym sa...

Du är såååå fiffig karo,mmm,rolig,trevlig.men jag märker att maken din ser lite orolig ut i bland.Undra varför!!Nu vet jag,japp,bli inte för lik yrv=)Jag ser att han stirrar på dom 2 sista korvarna.E mage är nog inte så full,ska jag,ska jag inte=)Karo jag pratade med Vicky i dag om att hon ska ge tusan i leran när vinterh,,klar hon sa gnägg.Ja det betyder ska försöka ,alltid nått.Man får aldrig säga att man tvärljuger,nä vet du hur G kände när han fick sig en kyss,,Nääää,,det vet du inte.Bara G vet;)När du å jag ses igen,å det blir ju snart.Så ska jag å du prata lite om Barn,mmm,Det blir väl roligt=)Å dom konstiga stollar som finns,,japp dom finns*LER*Komma undan det,nänä,inte från mig vet du väl.Lite Påll snack blir det ju självklart också./YRV.

Anonym sa...

Du är såååå fiffig karo,mmm,rolig,trevlig.men jag märker att maken din ser lite orolig ut i bland.Undra varför!!Nu vet jag,japp,bli inte för lik yrv=)Jag ser att han stirrar på dom 2 sista korvarna.E mage är nog inte så full,ska jag,ska jag inte=)Karo jag pratade med Vicky i dag om att hon ska ge tusan i leran när vinterh,,klar hon sa gnägg.Ja det betyder ska försöka ,alltid nått.Man får aldrig säga att man tvärljuger,nä vet du hur G kände när han fick sig en kyss,,Nääää,,det vet du inte.Bara G vet;)När du å jag ses igen,å det blir ju snart.Så ska jag å du prata lite om Barn,mmm,Det blir väl roligt=)Å dom konstiga stollar som finns,,japp dom finns*LER*Komma undan det,nänä,inte från mig vet du väl.Lite Påll snack blir det ju självklart också./YRV.

Anonym sa...

Maken Kisar med sina Blå.E Måste ta på solbrillor när det är soligt ute.Han Tittar å Tittar på sin vackra kvinna*LER*Vet 2 st lika kommentar.Du förstår./TANTEN.