fredag, oktober 17, 2008

Frostmorgon





Vaknade, fortfarande snuvig och hostig, men utan huvudvärk för första gången den här veckan! Ett bra tecken. Och ute var den mest fantastiska frostmorgon! Var hemma från jobbet idag med, men jobbade ändå lite grand via VPN-uppkopplingen (bättre än att sitta på plats och nysa på arbetskamraterna.)

Framåt kvällen dristade jag mig faktiskt att rida ut på N-rundan på Saga! Lerigt och blött, men Saga klarade det galant - hon är så säker på foten! Min lilla pärla! Känner att jag försummat henne lite under min snuva. Frisk luft, men jösses vad trött jag blev. Men jag är absolut på bättringsvägen!

På kvällen kom maken hem med lille G precis när jag ridit Saga och tagit in Mökkvi för genomgång. Lille G var ganska kaxig när Mökkvi stod uppbunden i stallgången. Ville borsta och kratsa hovar och gärna gå bakom fast vi gång på gång sa att han inte fick.

Men Saga stod lös i paddocken, och vi gick båda in till henne. Nyfiken som hon var gick hon genast mot Lille G för att nosa, och han blev lite ängslig och drog sig undan. Hon kom efter .... jag såg att han blev lite rädd och sa att det bara var att gå ut från paddocken om han tyckte det var otäckt. Har nog aldrig sett honom hörsamma en uppmaning så snabbt ;-)

Maken gav välling och läste för lille G, som ska bo här två nätter, tills maken blev uppmanad att gå ut ur rummet. Lille G ville vara ifred. Vi kunde höra lite mummel och rumsterande, men snart sov han lugnt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HMMMMM..Förskylning!!!Byte av Boende inkl,,resterande..Jag måste bara *LE*Herregud jag ska ge dig en spark i AR...Nån dag=)Inte klaga,,nä,nä.Upp å hoppa på sadeln.Vackra Blommor.Ja det är Jag;)Kram.

Holmarna sa...

Vilka vackra bilder! betagande! Hösten är verkligen ljuvlig. Häromdagen fick jag vårkänslor av den härliga värmen... Satt 150 vårlökar av olika slag överallt i gräsmattan. Stor kram!!!