måndag, oktober 06, 2008

Pållepyssel hela dagen

Efter en liten utetur måste man rulla sig!

Vänta nu, borstade inte jag den här hästen förut?

Saga och jag i paddocken.

Saga

Vicky

Ledig måndag idag! Underbart! Gick ut vid 13-snåret för att pyssla med pållar. Pga tältmontage och dåligt väder har de ju inte ridits på två dagar - så nu var det hög tid! Började med Mökkvi på en liten skogsstig i krokarna, så han får klättra lite i terrängen. Han var ganska pigg på utvägen. Utom då och då när han kom på att han var på väg hemifrån. Men sedan gick han på igen. Hemåt, kan jag säga, var det inga som helst problem att få honom att gå framåt ...

Efter ritten rullade han sig grundligt varpå han fick en fin grusinpackning i pälsen. Vad ska maken tänka, jag rider hans häst och plötsligt är den smutsgrå ...

Så tog jag in Saga och red barbacka i paddocken. Hon skötte sig väl som vanligt. Det är roligt att rida barbacka, för jag känner direkt vilken inverkan min vikt har.

Jag mockade och mätte upp hö och hade mig och plötsligt var klockan 18.00! Jag har pysslat med pållar i 5 timmar! Och jag som skulle rensat alsickeklöver! Men mörkret var på väg och jag var trött, så det hanns inte med. Såg till Vicky - stackars K har ett elakt virus, så hon stannade hemma idag. Eftersom Vicky äter sitt myckna kraftfoder så ohyggeligt långsamt, tog jag ut henne ur hagen så hon kunde äta utan att Mökkvi eller Saga kunde komma och jaga bort henne.

Nu väntar vi på att makens smarriga fläskpannkaka ska bli färdig! Mumma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle Dig=)Fina Bilder som vanligt.Håller med,blir grusig å dammig efter borstning,,mmmmm,,konstigt=)Vaaaaa,,såg jag en rosa grimma!!!en underläpp som hänger på V.Hon börjar bli slapp lite här å där;)Ja,där igen,såååå lik sin matte.Lika söt,gullig,go,häng lite här å där,crazy,Women and Horse.SMILE.

Anonym sa...

Saga å Karo i paddok!!Ser Sagas man,men tycker att det är konstigt att jag inte ser Karo!!KARO,Va är du!!!*LER*Du får inte gömma dig så=)Kom fram nu./CRAZY W.