lördag, oktober 11, 2008

Maken - flickornas favorit!

Zolly slumrar på makens ben!

Mozzy vill gärna lära sig lite.

Makens yrke tarvade hans uppmärksamhet vid datorn vid 10-snåret i morse, varmed jag tyckte lite synd om honom. Men när jag kom ner - kelade han med Mozzy!

Lite senare kom jag in i vardagsrummet där maken låg i soffan och läste GP - och då låg Zolly där på hans ben och mös!

Varpå även jag krävde lite gos, för det var ju faktiskt jag som skaffade honom!

Idag:
– red vi i ridhuset igen!
– fångade Ronja en mus som hon glupade i sig.
- svämmade vattenhon i tvättstugan över för att lite ludd hade stoppat i avloppet. Men med luddet borttaget och ett golv som lutar rätt ner mot en golvbrunn - så var problemet lätt avhjälpt.
– lade jag äntligen ut vårt gamla hästsläp på annons, efter översyn, städning och hålborrande.
– sorterade maken om vårt hö.
– håller månen på att "fyllna till" varmed det var lätt att se, och ge pållarna deras natt-hö i hagen, för det var ju alldeles månljust och klart!
- hade vi höstens bras-premiär i kakelugnen. Myyys!

2 kommentarer:

Holmarna sa...

Hihi, vad goa kattorna är! Fina bilder!!!

Anonym sa...

Tro Pelle att maken är flickornas favvis=)E är ju en riktig hälte..Nä,inte stålis men kanske Spiderman=)/YRV.