fredag, oktober 31, 2008

Lågkonjunktur - då får man jobba mera!

Uh, jobbig dag på jobbet igår. Det är väl si och så med intäkterna - en följd av stygga lågkonjunkturen, så en på jobbet sades upp och två som ska vara mammalediga ersätts inte ...

Och därmed - måste jag jobba 100%. DOOH!

Nå, det är ju bättre än att bli arbetslös. Man har ju bekanta som varslats och går i ovisshet. Alla tidigare lågkonjunkturer har infallit mitt emellan jobb för min del, så jag har ju varit arbetslös några gånger. Och det har ju funkat. Men då har man ju inte haft massa lån... Skönt att slippa det denna gång.

Men man får väl se det positivt - nu kommer mitt reservkapital byggas upp fortare och jag har i alla fall ett jobb! Men jösses vad jag kommer sakna mina lediga måndagar! När ska man få lov att hinna ha ett liv?

Dumma lågkonjunktur!

2 kommentarer:

Holmarna sa...

Ja, jäkla lågkonjunktur! i och för sig märker jag ej av det så mycket som mammaledig. I min plånbok har det varit låg konjunktur så länge jag kan minnas. Går och drömmer om att vinna 50 000 kr i månaden i 25 år på Triss. blir så jäkla ledsen varje gång jag ej skrapar fram den vinsten bara...

Anonym sa...

WWWEEEIIIIAAA.Tråkigt.MMMMMM,inte alla som har det(jobb=(.Än så länge har jag ju det.Reservk,byggs upp.Det är väl positivt.Jobb/positivt.Liv jaa du Karo,det har vi ju/eller!!K.