fredag, augusti 01, 2008

Mycket hopp om mindre sol

Bild snodd från GPs hemsida och sedan beskuren - men det stod ingenstans att den var skyddad - så - här är den!

Idag var det partiell solförmörkelse! Min förhoppning var att den skulle förmörkas så pass, att det blev svalare. Tji fick jag. Månskuggan syntes bara om man betraktade solen genom en CD (Kate Bush - The whole story) - en pressad CD men utan en massa tryck på själva skivan - perfekt för ändamålet!

Idag efter brunch och kaffe åkte vi och hämtade mitt stora paket på ICA Älvängen. Min nya sadel som ska passa Saga perfekt! Ville ju genast prova den men det var ju inte att tänka på i den 30-gradiga hettan... Får vänta till 21-snåret. Så jag vågade mig ut först 18.30. Tappar sugen när det är så hett, men nu finns det hopp: gjorde en skärmdump på SMHI:s prognos för de närmaste dagarna. 15 grader. Perfekt Karo-temperatur!


Inga kommentarer: