fredag, augusti 29, 2008

Tjejträff ...

Frukostdags för pållarna ...

Efter jobbet igår torsdag, sågs vi på La Sombrita på Linnégatan. Jag och två gamla arbetskamrater. Jag åt några fantastiskt goda räkor i vitlöks- och chili-olja. Mmm. Fantastiskt goda! Fortsatte med grillat kycklingspett med en gudomlig aioli, varmed jag hade befäst mig ett omfattande vampyrskydd för mången timme framöver...

Det blev som det lätt blir när vi ses. Vi beställer in och delar på en flaska rött vin. När den är slut, beställer vi in en till! Och sedan ... ännu en!

Gott, trevligt, och sedan fick man ta sig till bussen. Tog mig en kaffe på vägen - den behövdes. Maken hämtade upp mig i Älvängen. På vår grusväg passerade en grävling snabbt framför oss! Trevligt att se en som inte är överkörd för en gångs skull! Och jag stöp i säng! En helkväll med andra ord!

Fredagen gick framåt utan större problem, även om en lätt irritation infann sig på eftermiddagen. Särskilt när vi smet från jobbet lite tidigare för att hinna med en massa ärenden - och det syntes oss som att resten av sta'n fått samma idé! Jag HATAR bilköer. Vi investerade i en IVAR-hylla till stallet och en förfärlig massa mat - däribland kräftor till lördagen ...

Inga kommentarer: