söndag, augusti 03, 2008

Nu kan man njuta av livet!

Vi råkade sova jättelänge och jättegott idag, eftersom molnigheten gjorde rummet mörkare och man aldrig blev för varm!

Jag kunde sitta på min favvoplats i soffan där solen brukar steka på, och läsa tidningen utan att svettas.

Luften var frisk av regn när vi sedan kraftfodrade pållarna utan att omsvärmas av bitska flygfän eller drabbas av akut solsting.

Redan vid 16-snåret kunde vi börja måla på huset, utan att svettas ihjäl eller utsättas för bromsattacker.

På kvällen kunde vi i ifred från hästflugor rida pållarna i paddocken och avluta med en mindre utetur.

En perfekt dag! Enda incidenten är att Ronjas intresse för vårt målningsarbete föranlett en spontan vitfärgning av en pälstott ...

Kliver jag upp i min nya sadel från "fel" sida glider den inte ner i famnen på mig. Märkligt ... men bra.

Inga kommentarer: