torsdag, juli 31, 2008

För varmt igen ...

Hoppfull?

Maken med våra Giant Mutant Killer Beetroots som spisades samma afton med ostbiffar och Karos Kryddsmör ...

Ute ur alskogen

Idag blev det inget jour-jobb. Yippiee! Framåt eftermiddagen gick jag ut och tvättade fönsterfoder och plockade tejp, medan maken slog i stängselstolpar. Jag kunde pyssla i skuggan i alla fall, och svalka mig med vattenslangen i mitt tvätt-arbete. Maken slet ute i solen och det höga gräset, vilket innebar noggrann fästingkontroll och det var ju tur, för han hade en del - dock ingen som bitit sig fast ännu tror jag.

Bromsarna har kommit igen i takt med värmen. De är inte lika många som innan, men kalasar gärna på oss när vi är ute hos pållarna.

Idag försökte vi bara med lite ledarskapsövningar i paddocken, men snart var ju hästflugorna där och gav inte hästarna någon ro. Hur ska våra pållar kunna vara uppmärksamma på oss då? Vi fick ge upp.

Vem var det som sa att sommaren är härlig?

Inga kommentarer: