tisdag, augusti 26, 2008

Lagom fart!

Idag var det en lagom dag på jobbet! En hel del att göra men ingen större stress. Skönt. Idag började också ridskolan! Numera delar maken och jag på en plats i ridskolan. Och efter som vi har olika lärare varannan gång, så kommer jag gå två gånger på raken, och sedan maken två gånger på raken. Den som inte rider får ta bussen hem och sköta våra pållar!

Det var kul att berätta för de andra i vår ridgrupp om våra fina kusar! De flesta sedan i våras går kvar och visste ju att vi var i hästköpartagen när "sommarlovet" kom!

Idag fick jag en pigg valack, som maken brukar få rida. Vår lärare sa sedan att eftersom hon inte visste vem som kom, så valde hon valacken till maken, för att han skulle bli glad (de funkar bra ihop), medan hon vet att jag klarar av honom också. Han är ganska stor, så han passar långbente maken på det viset. Idag gick det bättre än vanligt för mig. Valacken brukar vara väldigt framåt, och nästan ostoppbar, men idag kunde jag öka tölten på honom utan att han drog iväg. Det var otroligt roligt! Inser att våra små ridpass här hemma är rätt stillsamma - har lite träningsvärk ...

Sedan fick jag dra på honom eksemtäcket. Stackarn får gå helt inpaketerad. Men han slipper ju flugorna. Himla tur att våra inte har eksem (peppar, peppar)

Så fikade vi en god stund och snackade med en ny tjej i gruppen som ganska nyligen blivit islandshäst-frälst. Det är lätt att bli ;-)

Inga kommentarer: