söndag, augusti 17, 2008

Heldag på hemmanet!

Sov länge idag. Igen... Så är det att vara morgontrött. Läste en undersökning som hävdade att morgontrötta individer var intelligentare än andra! Tog jag genast till mig. Med tanke på hur morgontrött jag är - så måste jag ju vara väldigt intelligent!

Efter lunch och tidningsläsning till kaffet var det dags för dagens pålle-pyssel. Ibland är det svårt att komma på vad man ska göra. Barbackaritt i torsdags som tog ut sin hämnd på mina aktre muskler under gårdagen, och igår tog vi en längre promenad med kusarna. Idag blev det ett litet träningspass i paddocken som avslutades med en ritt ner till den "riktiga" vägen och över på andra sidan. Fina grusvägar där som tyvärr snart slutade i återvändgränder! Dooh! När vi vände på en gårdsplan, så släppte Mökkvi en hög ... Pinigt! Så maken klev av och hittade turligt nog några rejäla barkbitar som han kunde skyffla undan högen med, in i en buske. Han satt upp igen - bara för att inse att spöet var glömt på marken! Av igen, och nu tyckte Mökkvi att han faktiskt får bestämma sig! Så red vi tillbaka, töltade fint uppför "vår" väg, så pållarna förtjänade sin betfor idag.

Så tog vi en fika för att stärka oss. Vi får ju en inackordering på fredag. Tredje boxen, som tjänat som förråd hittills, måste tömmas! JÖSSES vad prylar där var! Rester efter våra stängslingsbestyr, "bra-att-ha"-spillbitar från stallbygget, verktyg och redskap, tomma färgburkar, stegar, utemöbler som sett sina bästa dagar, ett rejält gäng döda insekter mm. Vi städade ur allt, och maken borstade och dammsög medan jag lagade mat - nu är där hur fint som helst! Behöver göra lite inköp på Harald Nyborg/IKEA, men likviditeten är låg så vi får invänta nästa lön ...

Under aftonen kom Anders-grannen förbi på moped! Berättade att han sett en älg gå över ängarna här, medan han hade arbetat på deras stalltak! Vi missade tyvärr älgen. Han hoppade tydligen över häststängslen hur lätt som helst!

Inga kommentarer: