måndag, augusti 25, 2008

Shopping Spree i Älvängen! Och bröllopsdag!

Mozz hjälper gärna till med mattes blog. Och is-latte ... (koffein-katt låter inte som en bra idé)


Oups! Lite massakrerad punchboll, att fira dagen med! Nå - så länge äktenskapet är helare än den, finns inget att klaga på!


25 augusti. Deg in på kontot! Tjohoo! Denna gång extra mycket, eftersom man får semesterersättning. Föreslog på jobbet, att jag alltid skulle ha semester, men de verkade inte alls inne på den linjen. Så jag åkte till Ale Ridsport och köpte mig en dyr gelpad för att förhindra attt Sagas sadel glider. Hennes nya "riktiga" sadel åker inte fram så lätt som de andra, men lite ändå ibland, och den åker lätt åt sidan. Den lilla damen är alldeles rund - och har nästan ingen manke, så det är lite klurigt. Får se om denna gör underverk!

Sedan bar det av till Älvängen. Tankade Volvon. Vår inackordering behöver kanske låna den, och då vill jag "hyra ut" den med ordentligt med bensin i. Handlade mat, och insåg plötsligt - det är ju vår bröllopsdag idag!
7 år sedan vi knöt "hymens band"! Fattar inte att det gått så fort! Nå, några 7-årskriser har vi inte haft. De värsta kriserna brukar uppstå när jag inte fått mat ordentligt. De är således lätt löst medelst näringsintag. Maken har skaffat sig en god insikt i detta fenomen och märker snart när "blåljusen" går på. Lite mat, så blir frugan foglig igen. Lättskött, som han brukar säga. Blir intressant att se, om han kommer ihåg vår dag!

6 kommentarer:

Holmarna sa...

Grattis på bröllopsdagen!!! Ni är mer romantiska än vi som kom ihåg det! Eller förresten- kom Erik ihåg? Kram på er båda!

Anonym sa...

Nej, jag har tänkt på det sedan jag läste om er bröllopsdag - men på själva dagen var det som bortblåst. Hade jag bara läst bloggen i tid hade jag kunnat låtsas komma ihåg /Erik

Anonym sa...

Grattis på 7-årsdagen! Tänk att det är så länge sen vi var på ert bröllop! Minns ju allt som igår...
Och kul var det!
Kaneli

Karos Corner sa...

Häpp, ja jag minns också allt som igår - nå, tiden går fort när man har roligt!

Anonym sa...

Grattis! Själva har vi snart varit gifta i 10 år... hur kan det vara så länge?! Vi som allihop är så unga och fräscha :)
/Anneli

Anonym sa...

Det är väl tur att det varat så länge!