tisdag, augusti 12, 2008

Sista dagen i frihet ...

Vart tog semestern vägen? Visst ja, hälften smälte bort i hettan (varför måste man ha semester under årets äckligaste månader?)

Idag har vi fått oss en inackordering! Annika-grannen hade en kontakt som desperat sökte stallplats, men eftersom hon hade fullt hänvisade hon till mig. Som väl är fick jag en kopia av de avtal Annika-grannen använder och Annik hade kollat upp att hon hade jobb och så, så man får med allt viktigt. Hon var här idag, K, och beundrade stallet, våra pållar mm, och verkade nöjd med vad vi kunde erbjuda. Hästen kommer den 22a.

Jag var noga med att det blir på villkor att hennes häst kommer överens med våra hästar och att vi trivs med att hantera hästen. Men vad jag förstår är hästen väluppfostrad, så det går säkert bra. Det är ett sto, varmblod på ca 163 cm, så nu får vi oss en "stor häst" här.

När maken kom hem från jobbet hade vi ett ridpass i paddocken. När vi tog pållarna stod grannens vita häst i intilliggande hage och gnäggade efter dem, eftersom hans egna hag-kamrat var "bortrest" och han nog trivdes med att ha våra pållar intill. Jag red Saga med Mökkvis sadel och mätt mage. Hon var väldigt bra idag, tjurade bara lite grand vid 2 tillfällen, men var lätt att få igång igen. Mökkvi fick ha Sagas sadel, och han skötte sig också bra.

Medan maken gick in och gjorde sin smarriga fläskpannkaka, satt jag ute i hällregnet och fyllde i pållarnas vattenkar. Och när jag trodde att det inte kunde regna mera, föll det ännu intensivare! Jag var absolut genomdränkt när jag kom in.

Uh, vill inte jobba imorgon ....

1 kommentar:

Holmarna sa...

Ja, fy vad trist det låter att börja jobba efter semestern. Då känns det väl som om det blir höst direkt. Hm. Dock är jag lite less på att vara mammaledig... Har ju varit det sedan 2003... Vill gå till ett jobb med vuxna vettiga människor. Hihi! Nä´rå, jag trivs kanonbra! Kram på dig! Och maken. Och hästarna. Och kattorna. Kram på er allihop!