fredag, augusti 22, 2008

Frenetisk fredag

Fällperioden har börjat ...

Man blir ju lite sur. Man varnar för att man inte kan hinna med allt jobb, man gör mer än man lovat, men får ändå sura miner för att man bara inte hinner med allt!

Jag kan tycka att det är rimligt att jag får en arbetsdag på mig att färdigställa ett godkänt original (som kundén har tagit 14 dagar på sig att korrekturläsa) - nu fick jag stjäla mig en timme från det viktiga HTML-mailet till ett annat jobb som bara jag har kunskap att lösa. Får dock tillstå att min AD och PL i HTML-projektet gjorde vad de kunde för att underlätta för mig.

Men det är konstigt att bara originalarna på hela reklambyrån och bland kunderna är de enda som tvingas hålla sig till tidplanerna - de andra verkar tycka att de kan göra som de vill - men de är ju inte de som får sitta och jobba på sin fritid pga andras dåliga planering. Visst är det respektlöst? Eller är det jag som är konstig?

Var tvärsur för detta, men hann färdigt det jag skulle med lite hjälp från mina rekorderliga med-originalare. Hinner inte jag, är det de som drabbas - inte stollen på jobbet som från början lovat för mycket och sedan själv kan gå hem kl 17.00 ...

Hann äta min lunch först kl 15.00 i samband med fredagsfikat! Så när jag kom hem var jag riktigt morrig, men en uteritt längs N-rundan senare var jag på bättre humör. Soligt men svalt och inga insekter, en duktig Saga som bara protesterade lite grand för sakens skull, när jag red förbi vår infart! Och så stundade ju helgen!

Inga kommentarer: