lördag, augusti 23, 2008

Mökkvi och matte när husse huserar hemifrån

Visst är hon stilig, nippertippan?


Mökkvi ansar gräset i paddockens kanter - den uppmärksamme anar Zolly på marken...

Vattenkarstvätt

Idag åkte maken till Brännö för en "grabbkväll" med svågern och hans två små söner! Det är trevligt att de gör sån't. Själv blev jag då ansvarig för två pållar. Det är ju rätt kul, men tar lite tid. Men det går ju an en ledig lördag! Jag red barbacka på dem båda. Uj, vad det känns i magmusklerna! Jag har en "sexpack" där, under allt det mjuka ...
Inser att Mökkvi är mycket bekvämare än Saga att rida barbacka på. Hon är så rund och bred över ryggen, så det blir mycket hjulbenthet på henne. Mycket lättare att sitta på Mökkvi, som är mera "droppformad". Vi töltade lite t o m!
Efter ritterna gav jag dem deras betfor och satt sedan med dem var och en i paddocken en god stund. Bara "hängde". Saga stod och vilade sig en god stund, till hon kom fram och nosade lite på mig, hälsade. Sedan gick hon att ansa gräset i paddockkanterna. Lite mysigt att sitta så där. Zolly vågade sig in i paddocken men höll sig nära mig och en bra bit från pållarna. Stora och läskiga är de!
Åt framför TVn och mölade popcorn, ity vi hade inga ostbågar hemma. Låg där i soffan med ett stokastisk mönster av katter runt om mig. Mys!




1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmmm.... stokastiskt.....