onsdag, augusti 13, 2008

Tebaks i grottekvarnen ...

Ronja intar liksom vätskeform ibland ...

Ett guldöga. Min nevö tycker de här är läbbiga. Men jag tycker de är fina! De är nyttodjur, så man ska inte döda dem. De är så fantastiskt gröna i slutet av säsongen!

Det var tufft att gå upp tidigt igår. Hade ingen morgonrutin. Irrade lite. Men vi kom iväg och på jobbet var det mycket att stå i! När vi kom hem ville vi ägna oss åt pållarna, men det regnade och regnade och regnade - så vi tog bara in dem och visiterade dem och gav dem betfor - så fick de gå ut i hagen igen!
Vi tycker bättre om att mysa i soffan sådana dagar ... med en Ronja uthälld i famnen.

Idag var vädret ganska fint, så på hemvägen såg vi fram emot en uteritt. Lagom till att vi gick ut till stallet - började det åska! Men vi tog in pållarna för den vanliga rutinen. Under tiden passerade ett åskväder över oss med skurar och sol och en dubbel regnbåge! Och så såg det ut att klarna! Så vi red iväg på N-rundan med mycket klättring. Det var lite blött och lerigt men pållarna var stadiga på fötterna och skötte sig exemplariskt. Vi såg 3 rådjur rusa iväg över ett fält.

När vi var nästan hemma skulle vi svänga upp på en annan väg, bort från hemvägen, för att se om hästarna protesterade. Då stod det ett rådjur där med! Så hästarna ville ju inte gå dit! Men rådjuret stack iväg och Saga lät sig snällt ridas in på vägen, så då hoppade jag av och så ledde vi hem dem. En bra ritt helt enkelt! Med lydig Saga!

Hm ... hörde nyss ett märkligt och lite kusligt ljud utifrån ...






1 kommentar:

Andrummen sa...

jag tycker också den är fin...vilken cool färg. Ni har det så mysigt m hästarna...jag red mycket när jag växte upp i Vetlanda, saknar hästar o så fort jag går förbi en hage eller annaninhägnad m hästar så måste jag fram o klappa dem...de har sån dragningskraft...kul att ni har detta tillsammans...härligt liv att bryta vardag m jobb o stress..sköt om er...Sanna Cillas syrra