onsdag, augusti 20, 2008

Mycket nu ...

I måndags jobbade jag som en gnu ända till kl 20.00, så maken fick ha "hästtjänst" - se om min pålla och ge betfor. Idag var jag och två till från jobbet på utbildning hela dagen i färghantering i CS-paketet. Synnerligen nyttigt och lärorikt, men när jag kom till jobbet var det stopp. Ingen mer information fick plats i hjärnan. I så fall var jag tvungen att glömma något annat först ... För att få mera plats ...

Väl hemma var jag ohyggligt trött och inte alls på humör för att pyssla med pållar. Som man oftast känner sig när man kommer hem från jobbet och är trött. Men Saga var ju ledig i söndags pga den tappade skon, och igår han maken bara arbeta lite med henne från marken, så jag var ju tvungen att motionera henne lite. Vi red dem i paddocken i voltarbete och skänkelvikning etc. De skötte sig utmärkt! Efter vårt ridpass var i vart fall jag glad, lycklig och pigg igen!

Efter kvällsmat och TV, satte jag mig och jobbade lite. Håller på med en klurig sak på jobbet, men man får ju aldrig arbeta ifred där, och vi har mycket att göra, så det känns skönt att ha hunnit lite längre nu. Nu ska jag gå och lägga mig!

Inga kommentarer: