fredag, september 05, 2008

Mitt Indian-namn: Somnar i Surte

Jomän. Varje morgon kör jag till jobbet, medan maken slumrar bredvid. Varje eftermiddag är det maken som kör, och jag brukar somna i Surte. Eller Bohus. Igår somnade jag redan innan Lärjemotet ....

Idag blev jag inte sömnig förrän vid Älvängen! kan man ju inte somna - då är det ju inte så långt kvar! Men turen från postlådan piggar alltid upp lite!

Idag var vi busiga och bytte häst när vi red! Kan nog vara nyttigt. Mökkvi är mycket stelare än Saga, så jag red volter och serpentiner, och travade lite! Han skötte sig bra till sista minutrarna - men jag tror sadeln hade glidit fram lite i traven. Får nog skaffa honom en sådan där "halvslemmig gummimatta" som jag har. Dyr var den. Men i kombo med den vanliga svarta gummimattan glider sadeln inte alls på Saga nu!

Så släppte vi ut våra pållar i lilla hagen där lite nytt gräs kommit, medan Vicky stod inne och mumsade hö. Vi kelade med henne därinne i boxen. Hon har en ohyggligt mjuk päls!

Inga kommentarer: