fredag, september 19, 2008

Fartfylld fredag – TGIF!!!

Bildredigering på iMacen - med Mozzys hjälp

The Bilds are Back!
För 2 veckor sedan dog ju min hemmadator! Gråt och tandagnisslan. Jag som inte hade hunnit bränna ner alla mina pålle-bilder! Var de förevigt försvunna? Nå, jag har ju connections som IT-ansvarig på jobbet, så vårt support-företag hjälpte mig. Räkningen går förstås tilll mig, men jag fick snabb hjälp och lite företagsrabatt (all fair and square - inget fuffens här inte). Alla bilderna gick att rädda! Underbart! Men tyvärr - iMacen är förevigt förlorad. 7 år har jag haft den.

Frenetisk fredag
På förmiddagen trodde jag mig ha koll. Skulle ju ha ledig måndag denna helg och med tanke på förra måndagens var jag extra angelägen om att bevisa att det funkar. Lagom lätt! För som vanligt dök de upp. Småjobb här, småjobb där, justering där, bara detta också. In emellan. Bråttom, bråttom. Alla originalarna superstressade - en svarade automatiskt på ALLA frågor bara för hon vant sig att svara på massa frågor om projektet hon jobbar i. Den andra skriver mail så fort att det nästan ryker ur tangentbordet. Och alla sitter i bråttomjobb. Hann inte ens fika. Någon av oss. Men jag hann med allt jag skulle ändå, och kunde utmattad gå hem med gott samvete. Är det rimligt att vi ska stressa så vi knappt hinner pudra näsan?

Jakt på högubbar
Fick tag på en hö-gubbe i vår närhet och kom överens om att jag ska ringa på måndag och hämta hö. Sökte en annan som inte gick att få tag på. Efter en liten promenad med pållarna och en god kvällsmat med ett glas vin framför TVn, så somnade jag som vanligt i soffan ...

2 kommentarer:

Holmarna sa...

Läskigt och sorgligt det är att allt går förlorat så i en krasch. TUR att bilderna gick att rädda! Jag backuppar allt på 2 (!) mobila hårddiskar (har två för att jag är så nojjig- tänk om en går sönder...) som jag har på två olika ställen i våra två hus (lillstugan och storstugan) ifall ett brinner ner. Hm. Har garderat mig. Inga bilder i datorn ifall den stjäls.

Anonym sa...

Nääää,,det är inte rimligt med så mycke stress.Karo du fixar ju det utan stress,,eller/K.