tisdag, september 02, 2008

Konsten att en mörk och regnig septemberkväll kl 22.00 hitta två svarta hästar i hagen ...

Idag var det ju ridskola för mig, medan maken stannade i stan för att tacka av en arbetskamrat som slutat.

Jag fick den pigga, svarta valacken igen, men vi kom riktigt bra överens! Efteråt fikade vi i ridgruppen som vanligt, men snart nog fick man ju åka hem. Eftersom maken var på "dåligheter" hade jag hästtjänst. Det var ganska mörkt när jag kom hem. Inte beck-mörkt, men nästan. Våra pållar var som kompaktare skuggor i mörkret. Men jag hittade dem och tog in dem i paddocken, kollade hovar och kände igenom dem, innan de fick sitt betfor. Då gick jag bort till hagen för att ge Vicky hennes kvällsmål. Men hon var ju lätt att hitta i sitt stora, ljusa täcke.

Snart nog stod alla hästarna i hagen igen, jag fyllde på vatten, duschade, åt och åkte sedan och hämtade färdigfestad make i Älvängen 00.15.

Inga kommentarer: