tisdag, september 09, 2008

Helt enkelt en tisdag

När jag tog på mig skorna för att åka till jobbet i morse sa jag till maken: - Imorgon måste vi åka tidigt för ... Så slog det mig! "Morgondagens seminarium" , det var väl idag! Helt säker på att jag dabbat mig och missat mitt seminarium satt jag och morrade i bilen till jobbet, över mitt dumma snurriga huvud och min dumma trasiga dator.

När jag väl kom till jobbet - så visade det sig att det ÄR först imorgon seminariet är. Så jag hade ju inte missat nå't. Tur man är förvirrad åt rätt håll ibland ...

Efter en hektiskt arbetsdag var först planen att ta trista bussen hem, eftersom maken ska till ridskolan och vi av miljöskäl inte vill ta två bilar in till sta'n. Det går ju hyfsat att ta bussen hem, även om det är trååååkigt. Men se, arbetskamraten skulle på ridlektion i mina trakter, så jag kunde åka med henne till Älvängen! Kom lagom till en av de få bussarna som kan ta mig ända hem!

När jag kom hem såg jag att K&N&E redan var där. Jag åt något litet och gick ut för att pyssla med våra pållar. Snokade på E på Vicky i paddocken. Det såg jättebra ut! Efter en vanlig översyn på Saga med tappade skon, red jag barbacka på Mökkvi. Gick hur bra som helst. Mycket voltarbete, för det behöver han, och han var riktigt följsam! Han börjar få rejält med vinterpäls, ser så stark och stilig ut!

Inser att det är fiffigt med inackordering. I alla fall en städsam som vår. Har inte behövt sopa stallgången sedan K kom ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmmmm,,fiffigt va=)Jag vet inte riktigt om det är jag el,Vicky som stökar till det i stallet.Men det går av bara farten.Fattar inte varför*LER*K.