onsdag, september 03, 2008

Hästtjänst-morgon.

Vicky i morgonsol
Med tre spänner i näven gick jag bort till hagen och pållarna väntade ivrigt. Det hade regnat hela natten, men nu sken solen, så jag tog av Vickys blöta täcke så hon skulle torka. Lite nervös- jag har ju inte hunnit lära känna henne ännu. Men hon stod så snällt och fint när jag tog av det.

Hon gick även snällt och vänligt undan när Saga försökte ta hennes mat, och sedan Mökkvi. Jag lyckades dock mota bort dem med hjälp av täcket på armen. Distraherade Mökkvi med lite kel. Så Vicky hann få i sig allt. Det känns som att rangordningen är satt nu. Det är bra - då lär det inte bli bråk. Särskilt som jag uppenbarligen uppfattades som ranghögst - som det SKA vara!

Mycket att göra på jobbet, och lagom till att det var dags att åka hem kom regnet. Väl hemma var K&N där och pysslade med häst resp bil, och maken och jag red lite volter i paddocken medan det åskade i fjärran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar jobbigt det där att ha hästar. Är det som ni förväntade er?

Vi har ju bara erfarenhet av mindre djur och det kan ibland vara jobbigt

Partille Zoo

Anonym sa...

det brukar ju alltid vara jobbigt i början.Stan,Landet med 2 st Sötisar.Å Vicky.Men med tiden så bli det mer rutin på allt så då känns det inte så jobbigt.Hästar som Mökkvi å Saga som går ute dygnet runt,så blir det smidigare.Men klart det är jobb även en hobby man tycker om.Jag tror att det kommer kännas mindre jobbigt med tiden,,om ni känner att det är lite jobbigt nu./HMMM.K.