måndag, augusti 01, 2011

Tur man är på kontoret!

Maken hittade en harpalt på vägen hemma!

Parucha hoppar friskt ...

... medan Sawila makligt kliver över.

"Fjuppisarna"

Arbetsdag för mig. Det är nästan skönare att sitta på kontoret, där det är hyfsat svalt, och jobba istället för att försöka göra någon nytta hemma i den otäcka hettan ute. Hatar den!

Men jag fick ju åka hem till slut ändå – och bilen visade att det var hiskeliga 27 grader ute! Lite hetta-deppig körde jag hemåt, men vid Angeredsbron tycktes en tjock dimma ligga. Till jag åkte in i en rejäl störtskur! Vägen blev som en sjö, med små översvämningar här och var, i luriga hålor i vägen! Vindrutetorkarna gick på snabbaste svepet men jag såg knappt något ändå. Fick göra väldigt långsamt. Och temperaturen sjönk med 8 grader på två minuter! Så skönt!

Uppfriskad och glad hoppades jag att en sådan skur hade svalat ner hemmanet, men nä'rå – där var 24 grader...

Maken red ut medan jag skötte djuren och hängde med alpackorna. När kvällen kom blev fölen busiga i humöret och rusade runt, skuttade och studsade med Qhichincha. Eller "fjuppade" som vi säger. De ser så fantastiskt roliga ut när de gör det!


Två rådjur betade i hagen bredvid alpackornas många timmar. Qhichincha var extremt nyfiken på dem ett tag. De är ju nästan alpackastorlek ...

Inga kommentarer: