lördag, augusti 13, 2011

Höstpremiär – ridkurs!

Saga och jag på ridkursen idag – hon med "gymnasiksko" på höger framhov! Men hon går rätt bra ändå!

Full fart på favvo-killarna!

Det är kul att se de andras lektioner också. Vi fick alla arbeta hårt idag! Och varmt och dammigt var det.

Sådana här fönster blir det i alpackastallet!

Maken satt och lekte med sin iPhone, när Ronja kom och krävde gos!

Kl 08.00 ringde klockan. Hujedamej – jag är inte van att gå upp så tidigt längre. Men vi skulle ju på ridkurs! Nu börjar höstens lektioner för Helen Gustafsson igen. Och Saga fick ha gymnastiksko, eftersom ingen hovslagare hunnit hit än.

Men allt gick enligt planerna idag! Jag fick på "gymnastikskon" rätt på Saga. Pållarna lät sig lastas utan problem! Vi kom upp för den stygga, trånga backen med dålig sikt upp mot Sålanda, utan möte. Vi red våra lektioner med viss framgång och jag fick komplimanger för att min häst "såg så fin ut" – dvs var smal och fin. Många pållar är på tok för feta så här års, särskilt islandshästar och andra kallblod.

Vi träffade trevligt folk där men fick ju åka hem till slut – och då gick lastningen utmärkt igen! Jag kan nu locka på Saga med godis. Inget tvång eller lirkande alls!

Efter lunch åkte vi till Bygg-max och köpte några billiga fönster till alpackornas ligghall, och handlade mat på hemvägen. Jag hade en molande huvudvärk som inte riktigt ville ge sig, och inte blev det bättre av skrikiga ungar på ICA. Jag tror inte jag handlat där en endaste gång utan att höra någon unge få ett utbrott! Inget man längtar efter, när man redan har ont i kolan. Alpackor är bättre än barn! Alpackor skriker inte och man behöver inte dra med sig dem till affären!

Det kändes dock bättre på kvällen när maken fixade grillad kotlett och bakpotatis och vi satt och åt på uteplatsen och drack rosé med katterna busande runt omkring oss.

Inga kommentarer: