måndag, augusti 08, 2011

Hovis, hubbyn, hästarna och en härlig hundfilm

Jorå, jag spikar lite jag med!

Den här lille gynnaren satt på muren.

Maken tänker. K'achita ser på.

Nyfikna flickor.

K'achita i springtagen.

Vid 13-snåret igår ringde hovis och frågade om han kunde komma! På en söndag! Allt är glömt och förlåtet! Så han dök upp en halvtimme senare och satte dit en ny sko på Saga! Därmed var vi redo när maken kom hem efter sin vistelse i Gävle och på Uppsala Reggae-festival – vi red ut på F-rundan, full av tölt, trav och galopp uppför den lååånga backen!

Pållarna var dock inte så snabba, gräs-stinna som de var efter några timmar i frodiga hagen. De får gå där några timmar var dag och äta sig mätta, sedan blir det den avbetade hagen efteråt.

På måndagen red vi varsitt "finridningspass", och medan maken var ute på sin häst, spikade jag fast de stående reglarna på den södra väggen i blivande alpackastall.

Fick se en otroligt rolig film på Facebook – OBS att ljudet måste vara på!
Se den här!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är imponerad av ert byggande! Ser fram emot mer och gärna mer detaljerad information alltefter att bygget fortskrider. Ska ju själv bygga ett vedföråd... Den talande hunden är underbar!Tack för ett gott skratt!
Kram från Syster

Karos Corner sa...

Hej Kära syster. Jag ritade ju stallet. Så ge mig måtten på vedboden!

Sedan fick vi hjälp av Beijer Bygg för att räkna ut hållfasthet i pelare, tak etc vad gäller snö etc. Du kan säkert få hjälp med allt där – inkl materialuträkning. Kanske lite dyrare – men man får ju mycket på köpet.

Fast en vedbod är ju inte så märkvärdig, så man kan nog drista sig att rita den helt själv.

illika sa...

Jag tycker ändå bättre om den talande katten. :D http://www.youtube.com/watch?v=pxNg7ZP6E5E

Karos Corner sa...

illika : vi har 4 st som nog tänker så där när vi pratar med dem på löjliga sätt! :-)