onsdag, augusti 31, 2011

Karo på taket!

Takläkt snart på plats!

Hålbanden på plats!

Man får ju låta hammaren svalna ibland ...

Det är klurigt att få i en tretumsspik utan att den kroknar. Och när den väl kroknat utom räddning, är den toksvår att få ur igen. Då ropar man på sin starke make...

Makens semester är ju slut nu, så i två dagar har jag själv jobbat på taket till alpackornas ligghall. Under gårdagen höll jag på från 11 till 22.30, som besatt, med kanske någon timmes lunchrast. Upp och ned för stegar, med och utan läkt. Spika massa spik. Så på kvällen kände jag smärta i varendaste liten muskel! Det fick bli värktablett och Voltaren-gel. Vet inte om man egentligen bör kombinera dessa, men det blev i alla fall mycket bättre!

På onsdagskvällen skötte maken djuren medan jag spikade färdigt. Besatt! Insåg att klockan började bli mycket, så jag fick ju sluta spika. Då kom ridhusgrannen med dotter på hundrastningspromenad och hälsade på – de hade ju förstått av vårt spikande att vi var därute... Det var trevligt med en pratstund!




Inga kommentarer: