torsdag, augusti 18, 2011

Ved-ermödor

De dimhöljda bergens alpackor!

Ronja!

Jag hoppas maken inte betalt extra för de svulstiga spindlarna som levererades med veden.

Snickeri och snickera!

Vid lunch levererades veden inför hösten! Och vi började stapla i vår vedbod bestående av en improviserad träram och en presenning... Men den funkar! Verkar som årets leverantör har större kubiker än förra årets (!), för efter 2 kubik var det nästan fullt i vår "bod" och jag kände mig tämligen utmattad. De andra 2 kubiken får vänta under en presenning! Efter lunch åkte maken på shopping spree inför vårt fortsatta byggande, medan jag monterade glespanel – panelen melllan reglarna med vindduken, och själva ytterpanelen – så där ska bli en luftspalt. Solen gassade och jag blev lite besatt.

Borde ha fikat! Men det gjorde jag inte, så jag blev matt och grinig! Varmed man inser hur viktig fikan är!


Inga kommentarer: