lördag, augusti 20, 2011

Bygge, ridning och en liten rymling!


Men – Kachita är ju på fel sida staketet!


Alpackorna inspekterar bygget!

Ligghallen so far!

Efter ett snickeripass på förmiddagen, då jag hade en seriös brottningsmatch med vindduken i 8 sekundmeter vind, åt vi lunch, och gick sedan ut för att ta en ridtur. Och hittade Kachita utanför hagen! Två gånger har Miski lyckats rymma och två gånger Kachita. Jag tror inte de rymmer med uppsåt, men de pillar och håller på i repgrindarna och hamnar nog på utsidan av misstag. Härom dagen när Kachita hamnade utanför behövde jag bara öppna grindarna igen så rusade hon in till de andra! Idag kom hon fram till oss, som om hon visste att vi skulle hjälpa henne. Jag försökte fösa in henne när maken öppnat grindarna, men då blev hon rädd. Men hon följde med mig när jag gick mot grindarna själv! Uppenbarligen förlitar hon sig rätt bra på oss!

Efter ridturen (det har blivit dåligt med dem på sistone – Saga saknar alltjämt en sko och vi är besatta av vårt bygge) då vi till skillnad från förra ridturen inte fick syn på en tok-stor älgko, fortsatte vi med snickrandet. Det går framåt!

Vid 20-snåret ville vi inte störa grannarna med vårt spikande mera, så jag satte våra metallgrindar för de där repgrindarna som fölen tar sig igenom. Så nu ska de väl hålla sig på plats! Maken grillade karrékotlett och fixade bakpotatis, och så drack vi vin på uteplatsen istället. Väldigt skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rekorderlig ligghall det där blir!!!!!! Toppen för både alpackor och hästar! För de ska väl dela? Ylle

Karos Corner sa...

Tack, Ylle. Alpackorna får den nya hallen, och hästarna får tillbaka hela sin. De får inte gå tillsammans eftersom alpackorna ska ha fri tillgång på mat, men våra hästar måste hållas på diet, så de inte blir feta. Annars hade de säkert kunnat gå tillsammans.