tisdag, januari 13, 2009

Parkeringspengar och präktiga pållar

Idag var det årets ridskolepremiär - för mig! Så jag fick ju ha bilen på Heden. Och pröjsa. Och återigen började apparaten krångla när jag hade lagt i miljarder* enkronor, så jag fick trycka på returknappen och börja om igen! Så irriterande! Vill inte skaffa nå't fjantigt bensinkort bara för att kunna betala parkering. De kunde ju ha sedelautomat i apparaten annars. Kostar det 6 kr/timme blir det ju många mynt på en arbetsdag...

Försökte växla in myntrullar i en myntrulleapparat inne på SEB. men då kan man inte göra det, om man inte är företagskund! Snikna surmörtar är vad de är!

Men som sagt - ridskolepremiär! Två nya tjejer började i vår grupp idag, och de deltog ordentligt i fikat efter lektonen, varmed vi snabbt drar slutsatsen att de är trevliga! Fikat efter är ju halva grejen! Jag fick en häst jag inte ridit förut, som på julfesten utsågs till "Årets ridskolehäst". Han var verkligen väldigt duktig och fin! Gick snart i form och tuggade på bettet. Och var på bettet! För denna stiliga skäck i vitt och chokladbrunt är även en pigg herre på säker 150 cm i mankhöjd! Det är ovanligt stort för en islandshäst!

* Nej, det kostar inte mijarder kronor att parkera på Heden. Men det känns så.

Inga kommentarer: