torsdag, januari 29, 2009

Långtorsdag

Denna dag var jag shanghaiad till nattjobb! Så jag visste jag skulle jobba minst till 01.00. Med många uppdrag i min att-göra-hög gick dagen ganska fort. Vi åt rejäl gemensam lunch för att tacka av en kille som skulle sluta, och efter det drabbades jag av lite trötthetskoma! Hade ju bara sovit drygt 4 timmar ...

Men så kom aftonen. En del andra uppdrag tog min arbetskraft från anledningen till att vi skulle sitta där, men kollegan kom ganska långt medan jag gjorde färdigt de andra grejerna. Och vid 21-snåret hade vår produktionsledare dukat upp en massa smarriga pålägg, bröd och grejer som vi glatt mumsade i oss!

Tänk vilken skillnad det är! Det var ju ganska roligt att jobba över denna gång! För man blev vänligt tillfrågad i väldigt god tid (minst en vecka innan) så man kunde planera logistik, hästskötsel och förbereda sig mentalt. Försedd med mat och dessutom löfte om att få vara ledig på fredag! Det är väldigt mycket roligare att jobba över då än om någon kommer en halvtimme innan man gå och dumpar ett bråttomjobb i knät, och suckar tungt om man inte har möjlighet att stanna!

Klockan 01.30 levererade vi till tryck, jag åkte hem vid 02.00 och lade ut frukost till pållarna, så jag inte skulle behöva gå upp vid 07-snåret igen ... Och fodrade mig själv igen! Och sov. Så gott!

Inga kommentarer: