onsdag, januari 07, 2009

I kanans land ...

Idag var första jobbdagen sedan innan jul. Lite nervöst, för våra datorer, systemvaror, programvaror och servrar etc har uppdaterats i mellandagarna, och man är alltid nervös att det ska gå fel. Folk blir så griniga då.

Men det gick väldigt smärtfritt! Har redan hittat massa trevliga fördelar med CS3-paketet (som vi originalare använder för layout, logotyper, bildredigering etc). Tyvärr hann jag inte leka så mycket med programmen idag - plikten kallade. Och med ny brandvägg och switch går nättrafiken huggans snabbt. Nice!

När vi kom hem var vi lite oroliga att pållarna skulle ha halkat till sig någon skada. Men de var precis som vanligt. De är faktiskt rätt förståndiga - de går så försiktigt där det är isigt. Hagen var dock mycket bättre idag. Igår gick det ju över huvud taget inte att gå där utan att hålla i sig. Idag är det bara fläckvis med is - det mesta faktiskt isfritt. Men hästarna får stå inne i natt också. Tror de spänner sig när det är så där halt. De har varit ovanligt osmidiga på sistone. Så nu får de slappna av om nätterna i alla fall.

Se'n ska vi ju inte glömma vår uppfart! Hur isig som helst! Jag fick verkligen se mig för när jag gick upp från brevlådan. Men halvmånen blänker som bäst där det är som halast. Tack, måne! Halkan märks inte så mycket i bilen. Kanske våra fina vinterdäck! De är iofs de som Volvon hade, men de var ganska nya och i väldigt bra skick! Volvon har helt nya, eftersom vi kör släpet med den.

Håll er med bra vinterdäck! Forrdens gamla var helt blankslitna här och var. Lätt att missa det om man inte tänker på att titta efter. Hoppas det kommande mildvädret tar kål på resten av isen snart. Fast nu är det 13 minus... Tror vi bor i ett köldhål. Inte för att det märktes i somras, dock.

Man borde kunna spara kyla från vintern och släppa ut otäcka varma sommardagar. Så det kanske höll sig på perfekta -5 grader på vintern och max 20+ om sommaren! För trots denna eviga kyla, föredrar jag den framför heta sommardagar. Det är så jag tröstar mig, när det är 19 minusgrader ute. Och tänk så mycket fästingar och mördarsniglar som lär stryka med nu! Gynnsamt!

1 kommentar:

Anonym sa...

KARO NERVÖS!!!!!!!Skönt för kusarna å va inne på natten när det är så hårt å isigt i hagen/Jaaaa dom rör inte på sig mycke i hagen då.Lite jobbigt å stå stilla för hästarna/vill inte röra på sig för mycke.Bra vinterdäck,,Jag gillar å glida omkring som på en räkmacka;)Fästingar å mördarsniglar kan vi va utan/tycker jag också.Men du Karo Paro/När sommaren är här så nog fasiken bli det nån som klagar på att fa....va varmt det e.Eller hur.Vinter är mysig med lagom snö/solen värmer.-grader herregud du har väl kläder för det/Vaaaa fryser ändå,mmm,jaa då blir det till å be maken om värme från han;)SMILE,,JIPPI..Kat/