tisdag, november 23, 2010

Shopping spree i Trollhättan och en neslig besiktning av ett släp

Vår alldeles egna utvikningspojke.

Camelid-kraftfoder tillhör inte djurmataffärernas standardsortiment. Därför åkte vi idag upp mot Västra Tunhem utanför Trollhättan och hämtade tre säckar camelidfoder (som jag beställt några dagar innan) på en gård vid en snöig lokalväg som vi aldrig hade hittat utan makens iPhone! Därpå blev det shopping spree i Trollhättan, på Granngården, Jula, och ett stort shoppingcenter där maken letade kläder. Det snöade rejält.

Väl hemma kastade jag i mig lite lunch för att åka till besiktningen. Och trodde i min enfald att det skule gå som en dans, nu när vi nyss fått reparerat det! Men – redan när jag skulle åka märkte vi att ena blinkersen inte funkade. Dooh! Att den skulle gå sönder just idag! Men jag körde iväg, in på besiktningsrampen och väntade på godkännandet av resten. Men – då var haken till säkerhetslinan trasig! Så pinsamt! Visade sig senare att när maken kopplat släpet hade det inte gått på riktigt. Då hade nog haken gått sönder. Som den ju ska! För att dra åt släpets broms. Men när han kollade efteråt hängde linan där den skulle, så han tänkte inte mer på det. Men den hängde bara i en ostängd krok ...

Kände mig dum och bads komma på ombesiktning. Dooh! Så jag körde till släpverkstaden i närheten och fick snabbt fixat både blinkers och hake, och även vår dumma vev till stödhjulet som varit lite kort. Och ilade tillbaka till besiktningen, för att få godkänt. Men då var drive-in kontrollen stängd! Och de vägrade kolla på min blinkers och min hake, trots att det skulle ha tagit högst 2 minuter! Morr!


Och hemma föll snön...

Inga kommentarer: