tisdag, november 02, 2010

Lång dags färd mot natt ...

Ohyggligt tidigt på morgonen var maken uppe och körde iväg till flygplatsen, på jobbresa till London!

Själv försökte jag skynda in till jobbet, men fick ju fodra pållar, rigga lunchgrind och lämna Trilobiten på reparation innan jag kom fram.

Lite stressigt var det, eftersom detta var sista dagen innan mitt lilla höstlov! Sommarsemestern i år blev ju bara 3 veckor i praktiken, eftersom jag dumt nog gått med på jour en vecka mitt i. Det misstaget gör jag aldrig om! Men därför unnar jag mig ett höstlov nu! Hundögda medarbetare lyckades dock övertala mig att jobba i alla fall måndag och tisdag. Och jag hann med allt jag skulle och kunde göra, lagom till att det var dags att åka till ridskolan! Men det var på håret!

Åkte dit i busväder och gladdes åt mina nya fina vindrutetorkare, som gör ett bra jobb! Fick rida fina skäcken Lappi, som dock hade rullat sig rejält i geggan därute, så de vita fälten var mera grå än vita, även efter idog borstning ... Lektionen gick bra och vi fikade förstås efteråt! Länge. Trots att jag hade en lång kväll framför mig ... För på hemvägen stannade jag på ICA i Kungälv och shoppade loss inför mitt höstlov. Där fanns lämpligt nog ett apotek där jag kunde köpa avmaskningsmedel till missarna. Det känns påkallat sedan jag igår hittade en 5 cm lång vit segmenterad otäcking som uppenbarligen kommit från någon misses mindre charmiga ände...

Väl hemma borstade jag hästar. Mökkvi hade ju gått med regntäcke hela dagen så han var torr och fin, medan Saga var tämligen blöt och fick sitt fleecetäcke på sig. Ute regnade och blåste det, så jag beslöt att pållarna skulle få stå inne denna natt. Så matade jag alpackorna, fick hämta in en tung hösilagebal, mäta upp hö för nästa dag etc, så klockan han ju bli 23.00 innan jag hann börja äta min gratäng som stått i ugnen under djurskötseln. Och då var jag sååå trött!

Inga kommentarer: