fredag, november 05, 2010

Fin fredag med ett litet mysterium.

Våra herbivorer verkar gilla varandras sällskap.

En så'n söt Mökkvi!

Vanligen är det termiter och gnagare som äter på folks hus ...

Mökkvi och utsikt över hemmanet.

Eftersom maken kom hem från London sent igår, och åkte till jobbet tidigt idag – behövde inte jag morgonmata pållar! Som de flesta dagar denna vecka sover jag länge, börjar jag med brunch och GP, rider en sväng på Saga och går en promenad med Mökkvi. På det hela taget en mycket trevlig rutin!

När mörkret föll åkte jag till Älvängen för att handla inför helgen. I onsdags när jag var där tappade jag min stegräknare, vilket kändes nesligt eftersom jag ligger bra till i vår stegräknartävling på jobbet, och tävlingsperioden snart är slut! Jag har kunnat ta tid på hur länge jag rider och går och kunnat använda omvandlingstabeller till det. Så jag har fått en hel del poäng ändå. Men jag missar ju alla vardagssteg – de där man inte tänker på men plussar på rätt bra.

En liten del av mig hoppades att jag skulle hitta den på parkeringen vid affären. Så när jag skulle kliva ur Volvon – låg den i facket på bildörrens insida, där öppnings-spaken är! Hur har den hamnat där? Jag har den ju alltid fast på höger byxficka!

Detta är ett mysterium. Men det kan vara så att den kanske lossnade i onsdags när jag klev i eller ur bilen, att jag bara plockade tag i den och la den där så länge, medan jag trotsade busvädret som rådde just då. Men jag minns alltså inte det. Men får en känsla av att jag kan ha gjort så. Märkligt. Men nu är jag med i tävlingen igen. På allvar!

Inga kommentarer: