onsdag, november 03, 2010

"Höstlov"

Stilton och Zollybolly trotsar regnet!

Qhichincha och Sawila vågade sig in medan jag lade till dem mera hö...

När jag vaknade av hagel och kastvindar mot fönstret, var jag glad att jag låtit pållarna stå inne under natten! Gick upp och matade dem, och gick och la mig igen. Vädret växlade hela dagen, och just när jag tänkte ge mig ut för en ridtur, så började det åska och hagla! Det blev en halvtimme till med korsordet innan det blev uppehåll.

Jag red N-rundan extended och fick till både en bra galopp och lite sol på mig! Sedan gick jag en promenad med Mökkvi. Tyvärr var hans sträckning sämre i måndags! Jag misstänker att klätterrundan kanske var lite för tuff för honom. Efter promenaden travade jag honom lite i paddocken. Fortfarande snubbligt på vänster fram, men jag tyckte nog det såg lite bättre ut! I högervarv märktes det inte så mycket!

Det regniga vädret fortsatte, så efter ridturen lät jag pållarna stå inne igen med fleecetäcken så de skulle bli torra. Och vid 20-snåret klarnade det! Då släppte jag ut två torra och varma pållar under stjärnhimlen!

Inga kommentarer: