söndag, november 28, 2010

Mera snö ...

Just nu lockar det inte att sitta på uteplatsen och dricka kallt vitt vin hela natten ...

Ständigt tjat! Ronja-katten vill ha uppmärksamhet! Och kelar jag henne inte, så applicerar hon sig runt mina ben så jag snubblar över henne, och så klagar hon högljutt! Eller så hittar hon på hyss, som att stjäla mat eller snoka på diskbänken där hon vet att hon inte får vara! Djur! Men det är såå skönt att hon är hemma igen. Hon har helt enkelt mycket kel att ta igen!

Idag promenerade jag med Saga igen. Den djupa snön är bra träning för henne. Och mig med ...Fy, så jobbigt det är! Så provade jag lite NH och klickerträning. Kommer inte riktigt ända fram, men fick lite bra tips av T, som kom ridande förbi på Embla.

När jag matade alpackorna, började Qhichincha att mumsa i sig av höet på botten av höpåsen. Och då fick jag klappa henne! Sedan kom hon på vad jag gjorde och drog sig lite undan. Hon är sååå mjuk!

Så skottade jag. Och sedan maken. Och sedan var vi klara! Och då kom det mera snö. Så nu är maken ute och skottar igen. Fast nu är det förstås inte några 20 cm längre... Jag tog den vanliga snöskyffeln idag för att skotta undan några lite hårdare "hörn" och insåg hur ohyggligt mycket jobbigare det är att skotta med den, än med släden! Tack, käre svärfar för den! Den gör vår tillvaro betydligt lättare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju roligt att snösläden kom väl till pass. Vi behöver den ju inte när vi flyttar inom kort.

Jag tycker det verkar som om Lsbsn uppträder som du beskriver att katterna gör och visst är han mysig som du tycker

Partille Zoo