tisdag, mars 31, 2009

Tokig tisdag

Så tokig var den inte. Men arbetsdagen verkade vara full av små korta puckar för alla hela dagen, men jag kände mig rätt harmonisk ändå. Jag har just nu ganska bra koll på mina åtaganden.

Med maken på ridskolan fick jag åka med min arbetskamrat till Älvängen och ta bussen därifrån, eftersom Volvon är på verksta'n. Man har fått trampa ganska hårt på bromsen för att få effekt på sistone, och nu hade dessutom den lilla ABS-lampan börjat lysa, så det kändes som det var dags. Fungerande bromsar är bra. Den har dock stannat bra hittills. Men det ska bli skönt att få den fixad.

När jag gick uppför vår grusgång såg jag att våra nya medryttare C och L höll på att ta in hästarna från hagen. Det var ju härligt vårväder så jag blev nästan avundsjuk på dem. En perfekt kväll för N-rundan. Och det var ju den de red! Jag gick ut och fixade lite i stallet medan de red, och snart såg jag dem komma.

Mökkvi såg väldigt stilig ut, gick i form men hade väldigt bråttom såg man. Saga gick lite stillsammare längre bak. Men det såg bra ut! Och hästarna var precis lagom svettiga för den rundan. Ingen hetsridning här inte. C berättade att hon haft lite problem att få stopp på Mökkvi på hemvägen. Eller rättare sagt, hon får stopp på honom, men så fort hon släpper fram honom springer han. Men hon sitter väldigt bra på hästen och man ser att hon fixar det utan problem. De är ju säkert lite försiktiga med dem i början. Och det är ju bra!

Jag visade dem lite av det praktiska med höuppräkning etc, men det blev ändå de som skötte de flesta stallsysslorna idag! Kändes lite tokigt! Som om jag "skolkade". Men allt blev ju rätt och riktigt gjort, så jag kan ju vara nöjd. Och hinna blogga! Nu hör jag bilen - maken är på ingång!

Inga kommentarer: