tisdag, mars 10, 2009

Ilsken - men glad till slut!

Jag var ilsken hela dagen. Först för att jag hade så löjligt mycket att göra på jobbet. Och ändå bara fick mer. Som måste göras in emellan. Och så ringde ridhusgrannen och berättade att våra medryttare flängt runt på deras gårdsplan! När K berättat om dem, trodde jag det gällde vår gårdsplan! Men det var vid ridhuset, bland människor och hundar, och de hade stressat upp andra hästar till galopp!

Vi blev så arga, så vi "avskedade" dem med omedelbar verkan. Så otroligt omdömeslöst! Så red de minsann inte på provridningen. Verkar som de bara farit iväg med hästarna, utan kontroll, i full fart! Ingen gångartsridning där inte!

Både K och grannen ursäktade sig för att de "klagade" - jag är jätteglad att de berättade så vi fick veta vad som försigår! De hade ju "förstört" våra hästar om de vant dem vid att flänga omkring, och säkert skadat både dem och sig. Fast jag anade oråd när den ena nämnde att hon ramlat av Saga 2 gånger på ett pass. Saga är ju verkligen inte den som kastar av eller är särskilt vild, så man ramlar inte av henne särskilt lätt. Nå, good riddence, men nu måste vi ju hitta nya medryttare. Stön ...

På kvällen hade jag ridlektion. Går inte att vara arg då. Fick en jättefin och duktig liten häst, ridskolans Rolls Royce, som kan allt och är lydig och lätt att "finjustera". Så jag hade lyxridning! Precis det jag behövde för att bli på riktigt gott humör! Med lång fika efteråt. Najs!

1 kommentar:

Lola sa...

hm..redan avskedade. Jag som inte ens hann o säga att de har varit här inne jämte hagen och ridit så det är djupa märken i leran.
Just som vi stäng av den hagen för våra egna hästar för att det är så lerigt däruppe.(Det var i måndags nån timme efter att jag hade berättat för Erik hur blött det var däruppe.)