torsdag, mars 12, 2009

En bra dag!

Idag var jag på jobbet kl 06.45! Gick upp 05.30! Skulle göra färdigt saker till en presentation vid 10.00. Naturligtvis började skrivaren krångla när tidesaspekten började bli kritisk... Men jag lurade den, och vi hann färdigt! Och jag hann färdigt med en massa annat också på jobbet! Och det blev bra! Kändes jätteskönt efter denna hysteriska vecka.

Jag har mycket kvar att göra, men det känns ändå görbart nu. Hade en sömndipp före och efter lunch, men annars har det gått rätt bra idag.

Vid lunch började det snöa, så när vi kom hem vid 18-snåret låg här 6 cm vacker nysnö! Tyvärr innebar detta också snöstyltor på kusarna, fast de verkar inte bry sig så mycket. När jag gick ner till stallet så galopperade de omkring och skuttade ystert i hagen. Kändes lite jobbigt, men vi beslöt ändå att gå med hästarna till ridhuset och rida. I den tjocka snön kan de gå rätt bra ändå trots styltrisken. Och den goda nyheten är - Sagas nya snösulor funkar utmärkt! Hon får styltor, men de lossnar innan de blir för stora!

Vi hade ridhuset för oss själva till en början. Saga sturade ibland, men skötte sig i stort sett bra! Det går lättare och lättare att få fart på henne. Hon har börjat lyssna. Det är en bit kvar, men nu går det åt rätt håll! Vi travade runt bra idag, och jag fick till en underbar tölt! Ett bra ridpass! Det var länge sedan jag gick hem med henne, så nöjd.

Medan vi höll på kom granntjejerna in med sina stora, smäckra hästar, och de berättade att deras ponny, som fastnat i diket, klarat sig utan sviter. Han hade visst sett ut som han varit i en "boxningsmatch" dagen efter. Men mådde bra! Roligt att höra!

Inga kommentarer: