måndag, mars 02, 2009

Slapp och skön måndagskväll

Idag var det en sådan där jagig dag på jobbet igen då det kändes som att man stod och stampade på samma ställe. Nästa som säger "men det är väl hääärligt att ha att göra i dessa tider" åker på en propp. Hur som helst gick jag 17.15 (vilken innebar blott en dryg halvtimmes övertid eftersom jag var på jobbet 07.30 för att komma ikapp. Vilket jag förstås inte gjorde eftersom ändringar jag hade gjort inte skulle ha gjorts, visade det sig ... stön!).

Så åkte vi och shoppade på Tre Hästar på jakt efter en schysst repgrimma till Mökkvi, men det är svårt att hitta rätt storlek, och man vill ju inte köpa den dyraste heller. Det är ju bara ett rep! Letade stigbyglar till min barbackagjord, men hittade som vanligt bara ohyggligt tunga och dyra stigbyglar. De lämpligaste jag hittade kostade 450 kr! Men så kikade jag i begagnat-avdelningen. Och hittade precis den sortens stigbyglar jag ville ha! För blott 150 riksdaler! Synnerligen gynnsamt! Fina var de också, såg knappt använda ut!

Väl hemma gjorde jag en köttfärspizza medan maken tittade till kusarna som svettade av sig i stallet. Medryttarna har ju varit här idag! Det är skoj med egna kusar, men himla skönt att ha hästledig kväll då och då. Nu behövde vi bara fodra och släppa ut dem. Och det blir massa kväll kvar för att ta igen sig, blogga etc. Och de rara tjejerna hade skrivit på whiteboarden i stallet att de gärna hjälper till mer, för de gillar våra hästar så!

1 kommentar:

Lola sa...

Man kanske kan låna dem lite.. tjejerna alltså.. Det verkar krocka lite i sommar för oss med tävlingar o läger m.m. så vi behöver nån som kan se till våra totar nån dag då o då.