söndag, mars 08, 2009

Ett tappat ben och ett ödleöga

Såg en annons i tidningen idag, om en "liveshow" med dinosar! Maken och jag måste nog gå på det. Någon som vill hänka på? Det är i oktober. Läs mer på
http://www.scandinavium.se/event.asp?id=796
(de torde förlåta att jag snor deras eventbild, om jag nu promotar dem...)

Regnblandad snö föll när jag vaknade i morse. Jag, sömnig och behagligt varm, var nöjd med att det var maken som hade hästtjänsten... Så kunde jag sova vidare. Myys.

Några timmar senare fick vi gå upp och äta frukost för att vara i ridhuset till vår lektion. Jag är alltid lite nervös, att Saga ska stura. Vi värmde upp medan grannen red, och Saga lydde till slut i de olika markövningarna, men det satt långt inne. Så jag vilade en stund och red sedan runt lite mera avslappnat.

När lektionen väl började gick det ganska bra. Saga stannade några gånger men jag fick hjälp på traven (hähä) av M. Så jag fick henne att trava över cavalettibommarna till slut. I båda varv. Och fick henne att tölta. Utan draghjälp av Mökkvi. Men så började hon stura igen. Tror att hon "stänger av" lite när hon blir trött. Vid lektionens slut peppade M mig dock och sa att jag hade ju "vunnit" allt! Och Saga flåsade rejält! Så jag är nöjd med dagens lektion!

Så de förtjänade sitt kraftfoder, och att få stå i sina boxar och torka upp i fleecetäckena med en massa smarrigt hö! De har ju regnat en del på dem, så de var våta av både regn och svett. När vi släppte ut dem några timmar senare var de torra och glada att få komma ut!

Dock håller jag på att tappa mitt ben! Alltså - jag tappar det faktiskt inte. Men ibland är jag lite öm precis där benet fäster liksom, så att det känns som att jag ska tappa det. Detta uppstår oftast efter ridning eller annan motionär aktivitet. De flesta tycker att jag är konstig när jag nämner detta, men jag har faktiskt en kompis som har samma problem, och genast kände igen sig på beskrivningen. Så det så!

2 kommentarer:

Holmarna sa...

Gissa om Nils hade velat följa med på Dino- grejen!

Karos Corner sa...

Häpp!

Jag tror bestämt showen kommer till Stockholm också .... Fast jag får en känsla av att den kanske kan vara lite läskig om man är liten.

Stolliga Svägerskan