fredag, mars 27, 2009

Hästtjänst i snöglopp!

Frugal frukost

Här satt vi och fikade förra helgen ...

Ny Trilobit!

SMHI hade varnat att det skulle komma snö på torsdagskvällen! Vilket vi alla misstrodde, eftersom dagen var solig och fin. Vid 17.00 snåret, efter ännu en hektisk dag då jag var färdig med mitt uppdrag 10 min innan deadline och jag själv skulle gå, träffade jag två kompisar på Caleo. Åt carpaccio (åh, vad gott!), ankbröst (Också ohyggligt gott) och en Crema Catalana (Förfärligt smarrig), drack vin och tjôtade. Förfärligt trevligt! Och plötsligt, när vi suttit där några timmar och råkade titta ut, så vräkte snön ner! Men bussen gick som den skulle och maken kunde hämta mig vid bussen utan problem.

Den halvsena natten och det ymniga vindrickandet till trots var det inte så eländigt att gå upp till hästtjänsten på fredagsmorgonen. Snön vräkte fortfarande ner och lade sig på hästarnas ryggar. Själva arbetsdagen gick också ganska geschwint. För första gången på länge kunde jag jobba utan att stressa! Så skönt!

Väl hemma gladde vi oss åt vår nya Trilobit-dammsugare! Den gamla har haft ålderkrämpor länge, och man kan säga att den gav upp ganska rejält efter en incident i trappan där den brutit sig igenom avspärrningarna och kastat sig ut mot en säker död. Maken hittade den nedanför trappan, liggandes på rygg, som en insekt. Men den ständiga närvaron av hö, grus och allmänt bös i hallen yrkade på en snar ersättare, för det är så fiffigt att bara släppa loss Trilobiten på en snabbstäd i hallen!

1 kommentar:

Anonym sa...

vill oxå ha en sån..avundsjuk