tisdag, juli 01, 2008

Pålästa pållar och födelsedagsfirande

Ett grodspel - tack syster med familj!

Mökkvi - kan sin Monty

Saga - inte som andra pållar

Födelsedagsbarn med glass-toppad islatte!

I väntan på grillen ...

Min födelsedag - på en "ledig måndag"! Perfa! Sov länge, så som det anstår en Karo. Hittade sedan ett litet paket från syster med familj - med ett litet grodspel! Funkar utmärkt! Så ringde de från jobbet och sjöng för mig i telefon! Det låter faktiskt riktigt bra! På kvällen ordnade maken en grillafton med vin i den soliga men kyliga kvällen. Himla gott och himla mysigt.

Under dagen tog jag ut Saga för att göra lite ledarskapsövningar a la Monty Roberts - som pratar med pållar på deras eget kroppsspråk. Drivande position fungerar sådär på Saga. Ibland är hon helt med på noterna, ibland vill hon inte och ibland förstår hon nog inte. Saken blev förstås inte bättre av att vår vattenslang låg och "väste" - jag hade inte dragit åt munstycket ordentligt, så lite vatten sipprade ut. Hon måste ha trott att det var en jättelång orm, men coolade ner sig sedan jag stängt den. Vi avslutade med något hon gjorde rätt, och så tog jag ut Mökkvi. Han fattade med en gång! Betedde sig precis som väntat! Så det är kanske inte jag som är kass på horsemanship - det är kanske delvis Saga som kanske lärt sig konstigt. Men det ska vi nog få ordning på. Får ta det mera från början.

1 kommentar:

Holmarna sa...

GRATTIS i efterskott. stora kramar från Cilla. NILS, Per, EDit o Elsa