onsdag, juli 23, 2008

Bromsa bromsarna!

Idag har vi nog tagit 25 liv. Bromsar, som av någon anledning anser att de ska in i vårt hus. Har de någon broms-jamboree eller nå't? För idag har de varit ovanligt många.

Vid 17.00-snåret tänkte vi arbeta lite med våra kusar. Maken började rida barbacka på Mökkvi. Då kom de igen, bromsarna. Och våra Giant Mutant Killer Wasps, med gigantiska fasettögon och randig bakkropp, säkert 4 cm stora! Som väl är biter de inte oss, och är inte så aggresiva på hästarna, men de låter som små helikoptrar så pållarna blir oroliga. Så vi provade att rida ut på den blåsiga vägen istället i hopp om att få vara ifred från flygfäna. Men flygattackerna fortgick. Stackars hästarna var jättesnälla fast bromsarna kom och bet på oss. Genom tröjan!


Och min billiga sadel på Saga slank än hit och än dit. Och jag får den obönhörligt i famnen om jag försöker kliva upp utan att någon håller emot på andra sidan. DOOH! Men den var ju bara en tillfällig lösning och kostade bara 500:-. Och jag har den på öppet köp!

Men det finns hopp! Äntligen har "min" sadel kommit in hos dem jag köpte hästen hos - det innebär att jag får en sadel vi VET passar! Jag får lite rabatt eftersom den är pyttelite använd - den har bl a deltagit i en SM-final! Det är väl så nära SM-final jag kommer ... Den levereras i nästa vecka i ett samhälle nära mig! Tjohoo!

SMHI spår sommarhetta igen. Usch & fy. Hatar sommar.
Egentligen borde vi måla fönsterfoder, men är det så hett blir bromsarna ännu j-ligare! Sommaren är helt enkelt en värdelös årstid! Längtar till september. Tänk om man ändå finge ha sin semester då!

Inga kommentarer: