söndag, juni 29, 2008

Förvirring i grönsakslandet.

Maken med Mökkvi - harmoni

Giant Mutant Killer Radishes?

Mökkvi spanar


Mjölkört?

Vi visste att maken sått rödbetor, mangold & rädisor. Stora fina blad har vi tagit för mangold, men nu när jag tänker efter är mangold ljus ... Visar sig att vi käkat rödbetsblad som sallad! Fast det har ju varit gott! Det märkliga är att på både mangold-fröpåsen och rödbetfröpåsen stod det latinska namnet Beta Vulgaris L. Klurigt ...

Därför trodde vi att vi skördade rödbetor, men de visade sig vara gigantiska rädisor! Nästa år ska maken märka upp vad han sått ...

Idag arbetade vi med hästarna lösa på volten. Lite lurigt att verkligen komma rätt i sin drivande position. Men med vårt nyinköpta långa spö var det lättare att få pållarnas uppmärksamhet (OBS- bara som en förlängning av vårt kroppsspråk - vi slår dem inte). Det gick bättre för maken än för mig, men på hela taget blev resultatet lovande. Saga fattar vad jag vill nu, och jag vet bättre var jag ska stå i förhållande till henne.

Som vanligt ryktade vi dem i ligghallen. Det brukar gå bra att låta dem stå lösa där, men idag blev de distraherade av att grannens hästar drog iväg i vild galopp, så de ville inte stå stilla. Saga gillar att rulla sig i paddocken. Det är nog gott att klia sig mot gruset. De ser så roliga ut när de ska rulla sig. Benen viker sig som på sådana där leksaker som "niger ihop" när man trycker på en knapp i botten!

2 kommentarer:

acountrydoctorwrites sa...

Hej. Jag är ny bloggare, bor i Amerika, har häst, katter, hundar. Hamnade hos er via "Next Blog".

http://amerikabrevet.blogspot.com/

Anonym sa...

Idag 30/6 fyller Karo år!
Stort grattis från Rasboborna! Vi hoppas att du får en underbar dag!
/Syster